Simlärargruppen

Tänkte bara presentera "simlärargruppen" som har startats nu den här terminen. Den består av simskoleansvarige Anna S. samt av mig (Sandra T.K), Sofia K. Miriam G och Sofie J.

Vi möts lite då och då och diskuterar problem som finns i simskolan, saker som borde förändras, grovplaneringar m.m.

Ville bara att ni skulle veta vilka vi är så om ni andra simlärare känner att det finns några problem i simskolan eller har tankar och funderingar kring annat gällande simskolan som kanske borde förändras så kom fram till någon av oss fem simlärare, så kanske vi kan ta upp det på våra möten och komma fram till något bra!

Tveka inte att komma fram, det här är chans till snabbare utveckling!

Kommentarer
Postat av: Per

Hej, kul med en sån här ledartrupp, jag har en fundering kring en ska som gäller simskolan.



Hur ser ni på klädsimmet? Har ni klädsim i undervisningen? Varöfr/varför inte?



Vissa plockar bort klädsimmet p.g.a. att det sägs att man inte ska simma med kläderna på, man ska ligga still i vattnet i stället.



Men jag dfäremot tycker det är en bra grej att testa - hur känns dte att bada med kläderna på? Hur beter sig blöta kläder? Vissa gillar att bada med kläderna på, t.ex. jag men det är nånting som det pratas väldigt tyst om.



Jag har tankar på att starta en förening och där kanske ha en sån inriktning att man ha lite bad ibland, och nån gång provar att bada med kläderna på - dock ute eftersom badhuset här inte riktigt gillar sånna aktiviteter.



Ni får gärna maila mig och komma med era tankar och kommentarer i ämnet.

2009-10-24 @ 19:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0