SS04 helgen

FREDAG
Helgen började kl. 18.00 i fredags då vi steg in i Solna Gymnasium för att fira att SS04 nu varit en klubb i 5 år. Efter att ha letat sig fram i olika gångar så kom jag och Sofia som är två av tränarna i klubben till matsalen där det mesta under kvällen skulle komma att ske. Nästan det första som hände var att vi blev bjudna på mat och det var riktigt gott (tycker jag i alla fall som är tidigare simmare och äter vad som helst) det var kycklingspett med ris och sallad.


Efter detta så tog de flesta en liten syrepaus ute på skolgården eftersom att det blev så himla varmt där inne när vi var 150 personer, helt otroligt att vi blev så många och så himla kul att även massa barn med föräldrar från teknikskolan kom. Det är bra att vi får med teknikskolan tidigare så att de också känner en gemenskap i klubben tycker jag.


Sen var det dags för uppträdanden av de olika tävlingsgrupperna, vissa hade övat länge och väl medans vissa nästan intill improviserade men de gjorde även de väldigt bra ifrån sig. Det roligast tyckte jag själv var den gruppen som gjorde imitation av tränarna i klubben, det var så himla klockrent och jag älskar sån humor!:D
Men den gruppen som vann var (om jag minns rätt) någon utav tävlingsgrupperna. De hade kommit på en egen ramsa/sång som handlade lite om klubben. Grattis till er!:D

 

Efter detta så stod tårttävling på schemat och några av oss tränare gick ihop och gjorde en "fin-fin" tårta, när jag säger "fin-fin" så menar jag att vi borde hålla oss till vatten och inte massa konstiga ingredienser, ni kanske håller med om det gruppen? haha

Kvällen avslutades med att solnas bästa band "The Victims" kom och spelade för oss. Tänk att vara kompis med kanske blivande kändisar;) haha



LÖRDAG
Även fast fredagskvällen slutade hyfsat sent så började lördagen väldigt tidigt. Detta var ju en SS04 helg så bara att offra sig, för detta stärker sammanhållningen ännu mer och jag vet att de i SS04 har väldigt roligt tillsammans så detta var nog inga problem. Jag var inte själv med på detta men de som skulle tävla på söndagen hade gemensam träning tidigt på morgonen respektive på eftermiddagen (beroende på vilken grupp man går i)

Sen var det några tränare som var hela dagen i Vasalund för att påbörja sin simlärarkurs, nu har vi väldigt många som snart är fullt utbildade simlärare. Det är coolt! Intrycket från dem jag pratade med var att han som håller kursen är grymt rolig och det är ju positivt, annars vet jag själv att de där utbildningarna som ändå är några dagar kan bli pain. Själv hade jag en jättebra utbildare så det var tur de!

På kvällen var det lungt för simmare men fullt upp för oss tränare, som vanligt så var simskole- och teknikskoleverksamheten i full fart på helgen.

SÖNDAG

Idag skulle jag ha varit med på Åbergs Museum Sim men tyvärr så hindrade skolan och jobbet mig för att följa med och fota, heja. Därför har jag inte så mycket intryck av detta förutom att jag hört från kompisar som simmat att det har gått bra för dem. Jag ska försöka se om någon fotade lite därifrån i alla fall så att jag kan sno lite bilder:)

Det var ett långt inlägg men som sagt en händelserik SS04-helg. Bilder kommer att fyllas på i detta inlägg i veckan så kolla in här. Sen vill jag även att ni börjar kommentera lite i den här bloggen, blir så mycket roligare att blogga för klubben då om man får lite åsikter kring det man skriver och vad Ni tycker att jag borde skriva mer/mindre om, det är ju ändå Ni som ska läsa detta så...

Ni får gärna även lägga just en kommentar här nu och säga vad ni tycker om SS04-helgen som varit, om SS04 i allmänhet m.m. Ni kan ju beskriva SS04 med tre ord kanske? (kan inte säga varför ni ska göra detta, gör det bara så kommer ni få se resultatet nästa månad)








Kommentarer
Postat av: tuba

bra, rolig, gemensam

2009-10-02 @ 21:44:22
URL: http://tubas.blogg.se/
Postat av: Sara

världens bästa klubb ;)

2010-04-10 @ 17:39:08
URL: http://ous.blogg.se/
Postat av: Sara

världens bästa klubb ;)

2010-04-10 @ 17:39:32
URL: http://ous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0